5 svar på ”Viktigt att felanmäla till Mälarenergi.”

  1. Hej Stefan!
    Jag kommer att ringa Mälarenergi idag. Jag är även intresserad av din åsikt som ordförande. Anser du att det är rimligt att gå från en månadskostnad på ca 3000 förra året, till ca 6000 som vi får idag?

    Vi har haft extremt låg innetemperatur vilket gör att denna kostnad för enbart värme på över 2000 kronor känns totalt orimlig.

    Tacksam för återkoppling!

    Vänligen Maria Gustavson, Liegatan 104

    Svara
  2. Hej Styrelsen!
    Jag fick elfakturan från Mälarenergi för dec 2019 men utan värme och varmvatten som de brukade skicka. Jag vet inte om bara jag inte fakturerades all förbrukning eller alla i samfälligheten fick samma sort faktura. På vintermånaderna när värmepriset är som högst en månadsvis fakturering är det viktigt för de som inte har obegränsat med pengar som exempelvis pensionärer.
    Har Mälarenergi inget ansvar att hålla det som de lovar?

    Vänligen George Dutchevici, Liegatan 112

    Svara
  3. Hej
    Vi har inte heller fått värme och vatten på vår faktura för december
    Undrar vad mälarenergi håller på med vore bra om dom skickade ut info. Om detta.
    Häls
    Eva Pettersson Liegatan 65

    Svara
  4. Hej!

    Jag fick också faktura enbart med elförbrukning för december. I november fick jag el, värme och varmvatten på samma faktura, som jag antog skulle bli modellen framöver. Det ligger inte heller något upplagt för autogirobetalning, så fakturorna kan inte ha kommit bort.

    Jag ska ringa ME och kolla vad de menar med det här.

    Svara
  5. MälarEnergi hälsar att de inte har kunnat fakturera värme + varmvatten för december för att de inte lyckades få in sina mätvärden i tid. Så nästa faktura kommer att täcka både december och januari. Den fakturan kommer man att kunna se på ”Mina sidor” någon gång i mitten av februari. Man behöver alltså reservera en slant extra för, som George skriver, blir det två ”tunga” månader på ett bräde.

    Svara

Lämna ett svar till Johan (114) Avbryt svar